Kto smaruje ten jedzie

Znane powiedzenie „kto smaruje ten jedzie” jest wciąż aktualne, a w dzisiejszych czasach szczególnie ważne. Związane jest to z wysokimi mocami jednostkowymi, ogromnymi obrotami, oraz wieloma funkcjami, które musi spełniać olej, w naszych systemach smarowania.

Systemy smarowania w nowoczesnych motocyklach

wysokiej jakości części do motocykliUkłady smarowania, niezależnie od konstrukcji, mają zagwarantować dotarcie oleju do najbardziej obciążonych miejsc w silnikach. Obecnie najbardziej powszechne są dwa typy układów smarowania: układ z suchą i mokrą misę olejową. Wiedza jak działają i jakiej wymagają obsługi, może uchronić nasze motory przed poważną usterką. Układ z mokrą misą olejową charakteryzuje się bardzo prostą budową, niskimi kosztami produkcji, łatwością obsługi. Zastosowanie wysokiej jakości części do motocykli zadecydowało o popularności tego układu. Jest on integralną częścią silnika, nie zwiększa to także znacząco jego wagi, a z racji prostej budowy jest mniej narażony na wycieki. Drugim typem jest układ z suchą misą olejową, w którym mamy wydzielony zbiornik na olej. W związku z tym, że zbiornik nie jest integralną częścią silnika, można go umieścić w dowolnym miejscu w ramie, lub w wahaczu. Dzięki takiemu rozwiązaniu wysokość jednostki napędowej jest o wiele mniejsza. Powoduje to lepsze chłodzenie, a ryzyko że w pompie oleju zabraknie oleju jest zerowe. Dlatego też, silniki z takim rozwiązaniem wykorzystywane są w motocyklach offroadowych, których silniki pracują pod zmiennym położeniem.

W układzie pracują dwie pompy, pierwsza odsysa olej z skrzyni korbowej do zbiornika oleju, druga natomiast tłoczy olej ze zbiornika do silnika. Olej który znajduje się w zbiorniku, zasysany jest przez pompę i tłoczony do wszystkich ważnych miejsc w jednostce napędowej. 

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/pikseo/public_html/tangofundacja.pl/wp-includes/functions.php on line 5107