Najlepiej przyswajalny magnez

 

Nasz organizm potrzebuje każdego dnia mieć dostarczanych niezbędnych do życia witamin, minerałów i składników odżywczych. Niektóre witaminy możemy samodzielnie wytwarzać, jak na przykład witamina D, a inne muszą być dostarczane z zewnątrz.

Źródło najlepszego magnezu

najlepszy magnezJeżeli nasza dieta jest bogata w owoce i warzywa, oraz spożywamy różnorodne posiłki, to raczej nam nie grozi niebezpieczny niedobór witamin. Są pewne składniki, które potrzebujemy codziennie dostarczać, bo większość procesów zachodzących w organizmie wymaga ich udziału. Mowa tu na przykład o magnezie, który poprawia naszą koncentrację, łagodzi objawy stresu, a także wpływa na odporność. Jest pierwiastkiem, którego nasz organizm nie może sam wyprodukować, a potrzebuje go w dużych ilościach. W diecie spotkamy go w dużych ilościach głównie w migdałach, orzechach, kakao, czy płatki owsiane. Najlepszy magnez pochodzi z naturalnej żywności, bo jest wchłaniany niemalże całkowicie. Jednak są pewne składniki, które utrudniają wchłanianie magnezu i jest to na przykład mocna kawa pita w dużych ilościach, alkoholu, czy nadmiar wapnia. Jeżeli pomimo diety, występują objawy niedoboru magnezu, to konieczna jest suplementacja tego pierwiastka. Najlepsze będą te w dużych dawkach z dodatkową witaminą B6, która poprawia wchłanianie. Ponadto szybciej się wchłania magnez w formie płynnej niż w tabletkach. Żeby dostrzec poprawę stanu, należy go przyjmować przynajmniej przez kilka tygodni. Trzeba go przyjmować każdego dnia po dwie dawki.

Magnez w aptekach jest dostępny jako lek, lub suplement diety. Z jego ilością ciężko przesadzić, bo nasz organizm potrzebuje każdego dnia duże dawki magnezu, a ponadto nadmiar jest wydalany. Niedobór tego składnika może wywołać poważne komplikacje i choroby.