Olej przeznaczony do mostów i mechanizmów dyferencjału

 

Każdy użytkownik samochodu zdaje sobie sprawę, jak ważne jest odpowiednie smarowanie elementów pracujących w silniku lub skrzyni biegów naszego samochodu. Jednak równie ważnym, a często pomijanym elementem umożliwiającym jazdę naszego samochodu jest dyferencjał oraz tylny most. Odpowiednie smarowanie tej części naszego auta daje wymierne efekty i sprawia, że samochód może wiele kilometrów bez usterki.

Olej smarujący elementy dyferencjału samochodowego

olej do mostu napędowegoDyferencjał jest bardzo ważnym elementem mechaniki samochodu. To on odpowiada za przeniesienie napędu na przednią lub tylną oś. W samochodach przednionapędowych jest on ukryty w skrzyni biegów, a w tylnonapędowych cały mechanizm znajduje się wewnątrz konstrukcji tylnego mostu. Dlatego olej do mostu napędowego i ukrytego w nim dyferencjału jest tak ważny. Jego wymiana powoduje lepsze smarowanie współpracujących ze sobą elementów, a także zmniejsza wszelkiego rodzaju tarcia, skrzypienie oraz piski podczas pracy układu. Dzięki temu, że będziemy zmieniać olej w odpowiednich odstępach czasu, unikniemy nadmiernego zużycia kół zębatych, ukrytych w tylnym moście, a także przedłużymy życie łożysk oraz wszelkiego rodzaju synchronizatorów. Dobre oleje przekładniowe zaprojektowane do dyferencjału chronią także przed korozją i sprawiają, że nie rozwija się ona wewnątrz układu. Wymiana oleju jest szczególnie istotna w samochodach terenowych, w których mamy do czynienia z rozbudowanymi układami dyferencjalnymi.

Wymiana oleju w dyferencjale musi być ściśle określona przez producenta danego samochodu. Dzięki temu, że będziemy przestrzegać wytycznych z książki serwisowej, możemy uniknąć nagłych, kosztownych i przykrych awarii. Sprawimy także, że układ przeniesienia napędu będzie odporny na warunki atmosferyczne.